FANDOM

Sam "Serious" Stone jest głównym protagonistą i prawdziwą legendą Oporu Ziemi przeciwko Mentalowi.

Historia Edytuj

Historia ogólna Edytuj

Sam "Serious" Stone jest legendą dla Ziemi. Wielce odważny, walczy z ogromnymi zastępami wrogów. Mimo niezliczonych ran, dzięki jego umiejętnościom nadal kontynuuje walkę. Jego zasługi podczas wojny z potworami z kosmosu sprawiły, że stał się żywym symbolem oporu na Ziemi. W większości swoich misji działa w pojedynkę, a jego działania sprawiają, że bohater wydaje się być jedno osobową armią.

Serious Sam 3: BFE Edytuj

Sam wraz z drużyną Alpha leci helikopterem do Muzeum w Kairze by odeskortować Profesora Steina, który, jak sam twierdzi, znalazł sposób by uruchomić Time Lock'a. Śmigłowiec wraz z załogą zostaje zestrzelony, Sam wypada ze środka, ponieważ nie zapiął pasów bezpieczeństwa i ląduje na jednym z wysokich budynków w Kairze. Drużyna Alpha rozbija się helikopterem tuż przed Muzeum i zostaje pokonana przez nadciagające potwory. Sam w pojedynkę wyrusza do Muzeum by uratować Profesora. Niestety, Profesor Stein został już zabity przez Pająki z Antares, lecz Sam znajduje telefon Profesora i udostępnia dane z starożytnych tablic do Siedziby Dowodzenia. Po wyjściu z muzeum Sam wywalcza swoją drogę do Ibn Tulun by zostać zabrany helikopterem. Na miejscu pilotowi niemalże udaje się wylądować, lecz jego śmigłowiec zostaje zestrzelony przez Biomechanoida Większego. Sam zabija bestie i rusza w stronę zestrzelonego śmigłowca by go zabezpieczyć i uratować pilota, lecz jest już za późno i Technopolip zjednacza się ze zniszczonym śmigłowcem. Samowi udaje się go zestrzelić. Następnie Sam toruje sobie drogę przez miasto w Kairze prosto do Wielkiej Piramidy, ale napotyka kosmiczny Statek Wojenny na swojej drodze. Sam zdolał go uszkodzić, a Statek uciekł. Sam udaje się w stronę Sfinksa, którego wysadza w powietrze i odnajduje wejście do sekretnej komnaty w Piramidzie, zbudowanej przez Syrianów wraz z "Strzałą". Potem Sam wychodzi na zewnątrz by zostać odeskortowanym. Hellfire przylatuje śmigłowcem i transportuje Sam'a niedaleko Świątyni Karnak, gdzie musi aktywować Syriański generator zwany Horusem. Po aktywacji, Sam podróżuje do Luxoru. Na miejscu aktywuje kolejny Syriański generator zwany Anubisem, po czym ponownie napotyka kosmiczny Statek Wojenny. Tym razem Samowi udaje się go zniszczyć. Gdy przybywa jego eskorta, Sam i pilot Wilson przelatują nad wydmami, gdy Biomechanoid Większy zestrzeliwuje ich helikopter. Sam wypada z helikoptera i traci całe swoje wyposażenie. Bohater nie może skontaktować się z Siedzibą Dowodzenia. Wywalcza sobie drogę do pewnego grobowca, na którego końcu znajduje sposób by skontaktować się z Dowództwem. Okazuje się, że Siedziba została zaatakowana przez siły Mentala. Sam, jako ostatni człowiek na Ziemi musi dostać się do Time Lock'a i przenieść się w przeszłość. Znajduje sprawny samochód, który napełnia paliwem i jedzie do Świątyni Hatshepsut. Po pokonywaniu kolejnych fal niekończących się przeciwników, Samowi udaje się w końcu dostać do Time Lock'a, którego strzeże nikt inny jak Ugh-Zan IV. Sam zabija go i wlatuje (jet packiem) na Time Lock. Protagonista dzwoni do Mentala, lecz jego córka, Judy, odbiera telefon i pyta Sama czy ma przekazać jakąś wiadomość. Sam mówi jej, żeby powiedziała Mentalowi, że "Sam ma zamiar się zabawić, a przez zabawę ma na myśli, że chce go zabić.". Judy pyta, czy Sam mówi poważnie, on odpowiada "Oczywiście. Właściwie to mówię bardzo poważnie.". Judy odpowiada, że Sam musi się w takim razie pospieszyć, ponieważ Mental ma zamiar zniszczyć Ziemię rzucając w nią jej własnym księżycem. Sam w ostatniej chwili wskakuje do Time Lock'a, który przenosi go w przeszłość, do Starożytnego Egiptu.

Serious Sam: Pierwsze Starcie Edytuj

Sam został przeniesiony w przeszłość do Starożytnego Egiptu by odnaleźć statek kosmiczny, ukryty przez Syrian i by użyć go do podróży na Syriusza by zamordować Mentala. By to zrobić, najpierw musiał zebrać cztery magiczne elementy, które były potrzebne by wejść do Memfis. Po zebraniu elementów, Sam wywalcza sobie drogę do Metropolii Memfis i Świątyni Ptah. W środku świątyni znajdował się Symbol Amon-Ra. Ani sam, ani NETRICSA nie znali jego zastosowania, ale postanowili udać się w kierunku Teb. Po dniach wędrówki przez pustynię, Sam w końcu dostaje się do Alei Sfinksów, gdzie umieścił cztery elementy na czterech ołtarzach na wielkim dziedzińcu, co przywołało starożytnego strażnika. Po pokonaniu go, Sam udaje się do Karnaku, gdzie znalazł pokój z Syriańskimi hieroglifami, które NETRICSA zdołała przetłumaczyć. Z tego co udało się im dowiedzieć, Syrianie nie mieszkali w Karnaku, lecz w Luxorze, gdzie Sam postanowił się udać oraz gdzie znalazł Transmiter, który służył do wezwania Syriańskiego statku kosmicznego. Po oczyszczeniu sobie drogi do Wielkiej Piramidy, Sam napotkał jednego z generałów Mentala, Ugh-Zan'a III. Bohater pokonał go w walce i został przeniesiony na pokład statku kosmicznego, którym udał się w stronę Syriusza.

Serious Sam: Drugie Starcie Edytuj

Podczas podróży Sama Syriańskim statkiem kosmicznym, coś mocno uderzyło w jego pokład. Podniszczony statek zaczął lecieć w dół i rozbił się w Południowej Ameryce. Na szczęście, Syrianie zostawili na Ziemi kolejny środek transportu, na wypadek gdyby coś stało się statkowi kosmicznemu. Niestety, drugi środek transportu został umieszczony na Ziemi w innym przedziale czasowym, w przyszłości. Na szczęście Syrianie zadbali także o to, u każdej większej cywilizacji zostawili oni teleportery, dzięki którym można było przenieść się w przyszłość. Jedna z tych cywilizacji to była cywilizacja Majów. Teleporter Majów był w Teotihuacan, w Piramidzie Słońca. Sam wywalczył sobie drogę do Teotihuacan, gdzie napotkał i pokonał Majańskiego boga wiatru, Kukulkan'a. Bóg honorowo po pokonaniu go udostępnił teleporter bohaterowi. Po ponownej podróży w czasie, Sam znajduje się w Persji, w Ziggurat, skąd musi wywalczyć sobie drogę do Wieży Babilonu, gdzie teleporter Persów został umieszczony wraz ze starożytną bestią, Larwą Exotech, wytworem Mentala. Po zabiciu kreatury Sam użył teleportera by przenieść się w przyszłość, do Średniowiecznej Europy (a dokładniej do Średniowiecznego zamku w Polsce). Miał za zadanie znaleźć "Księgę Mądrości", która zawierała informacje o położeniu Świętego Grala, który był potrzebny do aktywacji drugiego środka transportu. Po wywalczeniu sobie drogi przez Cytadelę i Ziemie Przeklętych, Sam znajduje Lodowy Zamek, w którym miał znajdować się Święty Gral. Niestety został on skradziony i umieszczony gzieś indziej. Sam, wywalczając sobie drogę przez Korytaż Śmierci dociera do Wielkiej Katedry i pokonuje Mordekai'a, Po walce Sam wchodzi do środka Katedry, gdzie znajduje Świętego Grala i spowiada się Mentalowi. Po czym wchodzi na pokład kolejnego statku kosmicznego i odlatuje w stronę Syriusza.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki